Referendum

Peter van Straaten kan met een gerust hart met pensioen. Geert Wilders is officieel een cartoon van zichzelf geworden. De grap is compleet. Wil de echte komiek in het Geert Wilders pak zichzelf bekend maken? Vandaag zal onze geblondeerde clown de resultaten bekend maken van het onderzoek dat hij het Londense Lombard Street Research heeft laten uitvoeren naar een mogelijke herinvoering van de gulden. Eigen onderzoeksbureaus eerst ging even niet op, want die waren niet euro sceptisch genoeg.

Eigenlijk wil ik mijn vingers niet branden aan Wilders. Publiciteit lijkt de man alleen maar verder in het zadel te helpen. Dit idee is alleen zo idioot dat ik niet anders kan. Neemt deze man de Nederlander dan helemaal niet meer serieus? Het plan is een belediging voor de mensen (lees Limburgers) die op hem gestemd hebben. Dat kan je die mensen eigenlijk niet aan doen. Toch juich ik het toe wanneer hij vandaag in de kamer om een referendum gaat vragen.

Een referendum is iets waar ik normaal gesproken voor warm loop. Een avond lekker filosoferen over een lastig politiek vraagstuk. Den Haag heeft mij nodig en ik ga ze helpen. Dat idee. Voor het vraagstuk herinvoering van de gulden heb ik niet lang nodig. Er is maar 1 voor te bedenken. Verder kan ik alleen maar depressief worden van de gedachte dat ik 7 gulden moet neertellen voor 1 biertje.

Het mag duidelijk zijn dat de eenzame jaren op onderduikadressen de man geen goed hebben gedaan. De familie van Geert moet nu opstaan en haar verantwoording nemen. De man moet in bescherming genomen worden tegen zichzelf. Geert heeft frisse zeelucht nodig. Ik ben alleen bang dat een weekje uitwaaien op Texel niet genoeg zal zijn. Het zal iets definitievers moeten worden. Het gulden vraagstuk zal hem hier best eens bij kunnen helpen. Met een beetje geluk nemen zelfs de grootste fans van Geert hem niet meer serieus na vandaag en zal hij het politieke toneel verlaten. Geen PVV meer, net als in het gulden tijdperk.

Over Maarten

Dertiger, Arnhemmer, lezer, schrijver.
Dit bericht werd geplaatst in Column en getagged met , , , , , . Maak dit favoriet permalink.

2 reacties op Referendum

  1. marjolein zegt:

    Hi Maarten, deze is ook weer super. Hoop dat Geert hem ook leest.

Geef een reactie

