Apple TV

Om redenen die er niet toe doen, stond ik zaterdagmorgen op de parkeerplaats van een bouwmarkt in Arnhem. Ondanks het vroege tijdstip en het mooie weer was een aanzienlijk deel van de plaatselijke bevolking op dezelfde plek. Vooral mannen. Omwille van het goede weer in korte broek. De kort gebroekte mannen liepen doelbewust richting ingang om niet veel later via kassa en uitgang met de benodigde materialen naar hun klus terug te keren. Met frisse tegenzin liep ik zelf naar de ingang.

Bij nader inzien is het toch wel leuk om te vertellen wat ik bij deze bouwmarkt deed. Ik was daar om een telescoop afkortzaag te huren. Niet omdat ik zo goed kan klussen, maar omdat mijn vriendin Eigen Huis & Tuin kijkt. Elke week weet RTL4 een straat in Nederland te vinden waarvan de inwoners een dag lang met elkaar tuinieren en klussen. Mijn vriendin kijkt hier naar. Na tal van afleveringen begon ze te geloven dat ik dat ook kan.

De bedoeling is dat ik een opbergsysteem ga maken voor mijn dvd’s. Dat is gek, want ik bezit al een opbergsysteem voor mijn dvd’s. Ze liggen keurig in een paar verhuisdozen op zolder. Daarbij komt dat je voor het geld om een telescoop afkortzaag te huren, bij Ikea een opbergsysteem voor dvd’s kan kopen. Over de te verwachten kwaliteit kan ik kort zijn: die is bij Ikea ook beter.

Waarom stond ik dan op het punt om een telescoop afkortzaag te huren? Het antwoord is simpel. Ik stond daar om dezelfde reden die mijn vriendin had toen ik een Playstation wilde kopen. Je gaat akkoord omdat het akkoord gaan maanden later een wettig betaalmiddel blijkt te zijn geworden in je relatie.

Bij Eigen Huis & Tuin eindigen ze altijd met een barbecue. Naast klussen ben ik ook geen fan van barbecueën. De twee bezigheden zijn onlosmakelijk met elkaar verbonden. Ze duren te lang. De genoegdoening van het zelf maken zal voor de liefhebbers de drijfveer achter deze bezigheden zijn.

Zoals bekend is mijn drijfveer van hele andere aard. Deze hele onderneming gaat over een paar maanden ingeruild worden voor een Apple TV. De dvd’s gaan de iCloud in waardoor het opbergsysteem overbodig is geworden. Met deze gedachte liep ik de bouwmarkt binnen. Klussen was nog nooit zo leuk en zinloos geweest.

Deze column is ook te lezen op Metro column. Ik zou het leuk vinden als je stemt!

Over Maarten

Dertiger, Arnhemmer, lezer, schrijver.
Dit bericht werd geplaatst in Column en getagged met , , , , . Maak dit favoriet permalink.

Een reactie op Apple TV

  1. marjolein. zegt:

    hi Maarten. Met plezier je column weer gelezen. Het is maandagmorgen en er moet geklust worden. Het gras krijgt een grote beurt en daarna……………..geen barbecue maar gewoon aardappelen, groente en een bal gehakt. Ook prima. Liefs.

Geef een reactie

